fredag den 9. september 2011

Sjov og ballade In the City of Nuuk


Synes lige at Markus's 30 års fødselsdag fortjener et lille indlæg. Som den flotte pebersvend han nu engang er, havde hans kammerater (Bjarke, Danny osv.) arrangeret lidt sjov i anledningen. I stedet for kun at opsætte en traditionel peberkværn, havde De (i disse valgtider) ophængt valgplakater i byen. Partiet blev kaldt ”Liste Pik” og havde slogans som: ”Gratis patter til alle”, ”Godt havmiljø er, når der er benzin på båden!”, ”Færre torsk i havet, flere sild i byen” og ”Vi garantere opsvinget”.


Det skal her siges at der i Nuuk stort set ingen valgplakater hænger, da partierne slet ikke har budget til det. Derfor hænger Markus' plakater ret alene i bybilledet, og har derved fået tiltrukket sig en del opmærksomhed. Faktisk så meget opmærksomhed, at det både blev nævnt i nyhederne på KNR og i ugeavisen Sermitsiaq. Omtalen kan læses her: http://sermitsiaq.ag/node/107104 . Om det er store nyheder, eller om der bare sker for lidt i Nuuk, det kan diskuteres ;o)


Her er vidst det passende tidspunkt lige at ytre min utilfredshed omkring valget: Jeg er blevet umyndighedsgjort, da jeg ikke har boet i Grønland et halvt år, kan jeg ikke stemme heroppe. Jeg kan heller ikke stemme i Danmark, da jeg jo ikke bor der længere. Dybt dybt uretfærdigt! Jeg vil have min demokratiske ret tilbage!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar