mandag den 7. november 2011

Strømafbrydelse


Af en eller anden grund, så har Nukkissiorfiit (Grønlands el- og fjernvarme forsyning) valgt at være fuldstændigt uduelige det sidste stykke tid. Hvert fald kan antallet af strømafbrydelser ikke længere tælles på en hånd. Spørgsmålet er så, hvad pokker man laver i et hus i Nuussuaq helt alene, med en slukket oliekedel, så der hverken er el, varme eller vand i hytten!? Man leger da med sit kamera og syer sælluffer i skæret fra stearinlys!!


I kombination med leg med kamera kommer lige en tour i min stue... Det skal nemlig siges, at det i øjeblikket er -10 grader udenfor, og tager man den såkaldte chill-faktor med, så er der -20 grader - og dermed er det altså absolut ikke vejr til at bevæge sig udenfor i! Så billeder indendøre af min stue det blev!


Det grønlandske islæt i mit hjem må blive ved dette halve rensdyr gevir, der hænger over min reol.


Ok, stenede måske lidt rigeligt med kamerafunktionerne... men hvert fald ses her i rystet tilstand mine meget farverige spisebordsstole med dertilhørende lammeskind!


Resultatet af aftenens syning - er færdigt par sælskindsluffer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar