lørdag den 14. januar 2012

Bacon

Efter mit visit i Danmark i julen gik det op for mig, hvor lidt danskere egentligt ved om Grønland. Kan ske mine venner bare er generelt dummere end resten af den danske befolkning, men tvivler jeg nu på :o) Derfor er min nye mission at berige Jer med vigtig information om Grønland... Det første jeg gerne vil bringe på banen er bacon!

I Grønland elsker de bacon! Jo mere bacon jo bedre! Som I måske kan regne ud, tager det lang tid at fragte  varer til Grønland, derfor er der tit udsolgt af varer i dagligvarebutikkerne. Det er ikke unormalt at feta,  mozarella, jordskokker og holiday-dip(!) er umuligt at opdrive. Meeeeen bacon, det løber de aldrig tør for! Der findes altid den billige variant, tulips, ternene og den i forvejen stegte fint placeret i køledisken.

Et eksempel på dette er fundet på cafeen Esmaralda i Nuuk centrum:


Cafeen serverer ligefrem en baconsauce! Denne fremragende ret forsøgte min veninde Maibritt sig med, da hun var på besøg i november. 


Dog må retten siges at være småskuffende, da det blot var almindelig flødesovs med baconstykker i - sørgeligt men sandt!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar