lørdag den 1. oktober 2011

Nigerleq

Så har jeg omsider fået internet i huset på negerbenet, og blogindlæg er igen en mulighed!

Flyttede omsider ind i min lille grønne villa først på måneden, må sige det efterhånden var tiltrængt efter 1½ måned på kontoret! Savner dog lidt at kunne stå op kl. 7.55 uden at komme for sent på arbejde til kl. 8.00.


Vil sige, at det var en lidt ambivalent følelse at få alle mine ting igen. Min første reaktion var stor glæde over at gense mine ting - specielt at få alle mine sko bragte mig tilnærmelsesvis i en tilstand af lykke (at der så ugen efter faldt så meget sne, at rundt regnet ALLE par er ubrugelig, er en anden snak)! Derefter kom en stor følelse af afmagt og fortvivlelse. Sådan at se alle mine ting i det grønlandske, fik mig lidt til at indse, at jeg rent faktisk er flyttet herop. Det lyder måske banalt og åndsvagt, men indimellem rammer virkeligheden en hårdt og klart! Næste sindstilstand var: "Fåk, jeg kan ikke overskue udpakningen!", tror det var dette syn, der medførte det: 


Da jeg endeligt fik taget mig sammen til at påbegynde udpakningen, steg humøret betydeligt! Til sidst føltes det faktisk helt som juleaften, hvor man spændt pakker gaver op.

Endte dagen med at tage til en mini grønlandsk festival i Katuaq, hvor bl.a Nanook spillede. Skøn aften!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar