lørdag den 13. august 2011

Min første fisketur


Har man ingen båd, så er man intet i Grønland – og derfor har min kollega Bjarke da selvfølgelig en båd! Sådan en motorbåd der er ca. 6 meter lang, har et lille styrhus og en lille gummibåd til. Kl. 13.00 sejlede Bjarke, Niels, Danny og jeg mod en lille fjord en halvanden times sejling fra Nuuk – dagens mission hed ”fyld fryseren med ørreder”.  

Ørreder befinder sig typisk i elve, så for at fange dem, skal man gå i land. Man placerer altså den store båd så tæt på land som muligt, og sejler i gummibåden ind med fiskestænger og andet udstyr. For enden af den elv vi var ved, var en sø - det var her vi prøvede kræfter med fiskestængerne.


På billedet ses den spinner jeg forsøgte mig med, i mellemgrunden søen og helt i baggrunden anes et kæmpe vandfald. Det var helt fantastisk at være så langt væk fra civilisationen, at den eneste lyder der hørtes var vandfaldets brusen. Desuden havde vejret været os nådige og solen skinnede fra en stort set skyfri himmel :o)

I løbet af dagen fik vi alt fanget sølle 3 ørreder, og på billedet herunder ses Danny med dagens første (og mindste) fisk!

Til de, der undre sig over det sorte net over hovedet, kan jeg fortælle, at det er et myggenet. Og I kan jo selv prøve at gætte, hvorfor man har sådan et på ;o)

På bådturen tilbage til Nuuk grillede vi et lækkert stykke rensdyr og spiste kartoffelsalat og brød til. Rensdyr smager lidt a la dådyr - mmmh!

En skøn dag i det fri - glæder mig til mange flere af den slags!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar